niedziela, 1 kwietnia 2012

"Notatnik Mistrza"

Tytuł: "Notatnik Mistrza"
Autor: Michel Robert
Wydawnictwo: Akademia Jeździecka
Ilość stron: 188
Ocena: 10/10
Cena: 52,50

         Wielu z was zapewne niejednokrotnie zastanawiało się, która książka opisująca tajniki jeździectwa, będzie w pełni spełniała wasze oczekiwania. Czy język, jakim posługuje się autor, w prosty i czytelny sposób pozwoli zrozumieć przekaz jego dzieła, czyli to co jest dla nas najważniejsze. Czy będzie to tylko zbiorowisko pustych słów opisujących sprawy czysto teoretyczne, nie mające odzwierciedlenia w rzeczywistej, codziennej pracy z koniem czy też podręcznik, do którego będziecie z radością sięgać każdego dnia w poszukiwaniu odpowiedzi na coraz to nowsze nurtujące was pytania. Ja również błądziłem i miałem wiele niejasności, dopóki na mojej drodze nie pojawił się „Notatnik Mistrza” autorstwa Michel’a Robert’a.
Michel Robert to światowej klasy jeździec, mający za sobą trzydzieści pięć lat kariery na najwyższym poziomie. Wielokrotny mistrz Francji, medalista Igrzysk Olimpijskich i Pucharu Świata w skokach przez przeszkody. Mężczyzna ten ma zwyczaj robienia notatek po każdym treningu, konkursie lub wtedy, gdy ma jakiś nowy pomysł, który może się okazać przydatny na drodze do rozwoju i dobrostanu konia oraz jeźdźca.
W swoim dziele, mającym formę notatnika, autor przedstawił zbiór praktycznych  porad i ćwiczeń, które pomogą w poprawianiu techniki jeździeckiej i udoskonalaniu porozumienia z koniem. Książka podzielona jest na cztery główne rozdziały, takie jak „Poprawianie komunikacji z koniem”, „Praca na przeszkodach”, „Ćwiczenia na przeszkodach”, „Przykładowy plan tygodnia treningowego” oraz „Gimnastyka dla jeźdźca”. W pierwszej części Michel Robert opisuje między innymi jak ważna w jeździe konnej jest determinacja, odrzucenie lenistwa, uczenie się na własnych błędach czy wsłuchiwanie się w mowę konia. Pokazuje również dlaczego praca na lonży jest tak ważna w treningu naszych „czterokopytnych”, po co są wodze pomocnicze i czy należy je w ogóle stosować albo jak wygląda prawidłowy dosiad. W kolejnych rozdziałach autor przekazuje nam jak powinna przebiegać praca na przeszkodach- zaczynając od najazdu, a kończąc na lądowaniu. Dodatkowo zamieszcza wiele przydatnych ćwiczeń ułatwiających codzienne treningi i przybliżających nas z dnia na dzień do doskonałości. W notatniku nie brak także ciekawych ćwiczeń, tym razem dla jeźdźca, o wdzięcznej nazwie „pięć rytuałów tybetańskich ”.
„Notatnik Mistrza” to nie tylko skarbnica wiedzy, ale także bogato ilustrowany album zawierający setki zdjęć i zabawnych rysunków obrazujących niesamowitą więź pomiędzy człowiekiem i koniem, wytworzoną na długiej drodze usianej ciężką pracą i przeciwnościami losu.
Wszystko to sprawia, że jest to dzieło niezwykle przejrzyste i miłe w odbiorze. Sięgając po tę książkę raz, na pewno wielokrotnie będziecie do niej wracać, gdyż obok takiego „notatnika” nie można przejść obojętnie. Szczerze zachęcam wszystkich miłośników jeździectwa, zarówno tych którzy skaczą przez przeszkody, jaki i tych którzy dopiero będą rozpoczynać swoja przygodę z parkurami, do sięgnięcia po tę wyjątkową książkę.

Książkę otrzymałem dzięki uprzejmości wydawnictwa Akademia Jeździecka 

4 komentarze:

  1. Dla fanów jeździectwa to na bank wspaniała książka. Dla mnie - laika - bardziej byłby to zbiór ładnych estetycznie zdjęć :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z komentarzem powyżej. Konno jeździłam dwa razy, chciałabym jeszcze parę razy.
    Pozdrawiam i na pewno jeszcze wpadnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. musi być ciekawa :) ja mam już jeden poradnik do jazdy konnej i na razie drugiego nie zamierzam kupować ;p
    zapraszam do mnie: slicznewlosy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. W dzieciństwie trochę jeździłam konno i uważam, że to naprawdę fajna sprawa ;). Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, to zostaw po sobie ślad :)